Monday, June 18, 2012

Dapur dah siap...

Untuk umah ibu yang kecik, dapur pun kene la yg kecik2 aje....tapi tetap ibu bersyukur, alhamdulillah dapat jugak kabinet dapur walaupun bukan seperti yang ibu impikan =p. Kakak pun bukan main sonok lagi...mcm la dia pulak yang nak masak..he.he..

Sejak masuk umah baru, awal jun hari tuh....hari2 mmg makan luar jek la...ayah asyik terjelir jek sebab anak dara dia nan sorang tuh, kalau boleh hari2 nak nasi ayam penyet....kakak mmg mkn dengan berselera, tapi syarat nye kene order pucuk ubi msk lemak cili api. Yang kakak makan cuma kulit ayam + serbuk dia tuh + kuah gulai lemak yang pedas ala2 tuh....nasi boleh habis tu kakak makan.... terer le anak ibu nih. syabas betih....he.he...



Dapur kecik ibu, untuk ruang dapur yang kecik, dengan budget yang kecik jugak....=)

Haaa berbalik pada perihal dapur ibu tadi..semalam cina tuh datang pasang. bergilir le ibu ngan ayah balik umah pasai dua2 tak leh nak cuti. Belanja utk masuk umah baru nih, mmg di luar jangkaan ibu dan ayah, mmg banyak benda tak cukup lagi...tapi mmg adat la macam tu kot, pindah  umah bagi org yang duit tak berapa nak ado nih....pelan2 kayuh la kot...insyaAllah kalau ada rezeki lagi kita tambah ler kata ayah.

1 comment:

Mimihani zakuan said...

cantik dapur ana tuhhh....