Wednesday, March 31, 2010

Balik tapah...Beskal kakak


Kami balik tapah minggu lepas. Yang ibu2 nih, sume kene ikut pak unggal, tengok pelamin. makin dekat hari kahwin, makin sibuk pak unggal. Yang ayah2 pulak, sume ikut tokwan, pi mancing lah...mane ke lagi. Dah tu anak2...mcm bese le, mesti nak ngikut para ibu le, tengok muka ayah masing2 cam kelat lebih kurang jek, anak2 pun paham..he.he.he...

Naqib, si hero kecik korge ramli saad nih...balik dgn umi dia sabtu malam. Kami sebenornye berkelah umah maklong sabtu malam tuh. ibu pulak tak ingat nak wak kamera. Makin tombon satu-satunya anak buah ibu yang lelaki. Dah pandai nak main...dan bila tengok ramai org, tak mau dia tido. Pagi ahad tuh, sempat ibu snap sekeping dua lagi gambar terkini Zafran Naqib Rayyan.




pernah tengok kaki baby comel+chubey+putih+montot camnih? ...he.he...haaa tengok le nih, kaki si naqib....=)


Kami balik pagi ahad tuh, pasai ayah keje. Isnin kami pi beli barang umah, terus ayah ajak pi beli beskal kakak. Dah lame kakak mintak, tapi pasai kakak belum reti, idok le ayah beli. tapi tah ape mood ayah, teringin sangat pulak belikan beskal untuk kakak. Kakak pulak, hatta terdengor jek, ayah nak belikan beskal..melompat dan terkinja tak terkira la.... Siap bila dapat beskal, terus peluk dan cium ayah..hemmmm bodek le tuh. Ayah pun carik sandall untuk ayah, asyik pakai selipar jepang tuh pun susah jugak. Mase kat kedai kasut tuh, ibu nampak sandal comel2, ada gambar bear la, pooh la, ada kaler pink...sweet2 sangat....tapi anak ibu nih, duk sibuk belek2 kasut kat hujung dekat cermin dalam kedai. Bila ibu makin dekat, ibu dah tau dah....dah kompom! ini lah kasut pilihan hati si khalis damia...kalau tunjuk kasut2 cutie mutie yang ibu tengok tadi pun, dah tentu kakak tolak mentah2....hemmmm dia jumpe kasut ala2 pompuan gituh, dengan accesorries yg berat....berkenan sangat la tuh..aduhaiiiiii beli jugak la walau ibu tak berkenan.







Tak Faham...


Kalau korang rase susah nak faham...percayalah...ibu pun tak faham.

Sunday, March 21, 2010

Monk

Semalam, ibu tengok ulangan siri tv Monk. Ibu suke nih, kisah penyiasatan oleh Mr.Monk. Bila start, ada lagu nih....it's jungle out there....itu jek la pun yg ibu tau seni kata dia. Kakak pulak, bila dah boring main sensorang...nak ajak ibu main sama, tapi dia tau dah, ibu kalau mengadap tv, dia takleh nak momok2.....nnti ibu tensen sebab kakak kacau, haaa mula la ibu menjerit sana sini, kakak pun naik tensen...so dia tak kacau ibu..he.he.he... Datang kat ibu duduk, dan bila start lagu nih...dia pun nyanyi sama....tapi duk ulang yg "its jungle out there"....


video

Cucuk tutttttt.....

Ini ibu rakam mase kami kat segamat, malam tuh. main air dalam tub sudah, makan sudah, keluar sudah, main "buat air" sudah...tinggal nak tido jek lagi. Susah pulak kakak nak tido malam tuh, last2 dia ajak ayah main tipon dlm bilik tuh. Agaknya perkataan kakak nih kasar bagi setengah2 orang...tapi pada ibu bese le, dia duk tengok shapuah, kawan satu mak pengasuh dia..bila demam kene cucuk kat tutttt....ibu pun kdg2 nak bgi dia takut, duk ckp kang ibu suh doktor cucuk kat tuttt..cam shapuah..haa takut le dia...=)

video

Segamat Part II

Masuk cerita kat bilik hotel pulak. Sampai dah kul 7 lebih, nak pegi mana. Masing2 pun dah penat. Ingat nak berehat jek la. Nasib baik bilik tuh ada bath tub. Jadik la...anak ibu nih sonok sangat le kalu dpt ala2 berenang gituh..he.he.he...jenuh pulak ayah melayan. Ibu? hemmm dapat landing atas katil, lega sikit...hilang lenguh2 badan. Mintak maap le ayah ek, bukan ibu tanak layan kakak...tapi dia yang nak "berenang" dgn ayah.....=)






Aksi2 sensasi anak ibu.....


Dah naik kecut hujung jari, putih pucat dah sampai anak ibu nih...baru setuju nak kuar dari bath tub tuh...


Dah releks2, malamnya kami kuar jugak la.. tapi bukan le nak jenjalan atau cuci mata, ye la, sebab dah malam, ujan pun turun renyai2...kuar sebab nak cari kat kakak bubur McD. Pusing2 jumpa jugak McDonald, open 24 hours lagik. Dah bungkus kat kakak bubur, singgah kedai makan, ayah pekena bihun goreng, ibu pulak kuteow goreng...mintak pedas2. Haaa..amek ko, sampe menangis makan...pedasss betul, tapi sedap =p.


pinggan ibu mmg selalu jadik camnih....licin, keh.keh.keh...cili api tuh, selalu pun abis, cuma sebab nih mmg betui2 pedas, tak abis le... ayah bese le, lebih kurang kakak, sayur tanak makan..




dah penat sangat nih...tak caya tengok rambut kakak, kusut masai...tapi masih nak main "buat air"...


Kakak dengan k.mira (macik ida) dan cucu sulung en.selamat....





Tetiba jek, hari kenduri tuh, dah nak balik...budak dua orang nih jadik "close" pulak...siap pegang tangan bagai...konpius jugak



Doorgift dari pihak pengantin perempuan....

Segamat Part I


Jumaat baru ni, 19hb..kawan baik satu ofis ibu, melangsungkan perkahwinan kali kedua (isteri telah kembali ke rahmatullah padai aidilfitri tahun lepas). En.Selamat Kasban. Heemmm..serba sedikit tentang en.selamat nih, kawan paling baik ibu, memula masuk keje, mmg asyik berkepit aje dengan en.selamat, ke sana sini..mmg mintak tolong dia, pakcik palingg baik..he.he... Kali pertama ibu beli kereta pun mintak tolong dia, siap terpaksa rela jadi penjamin ibu. Terima kasih banyak en.selamat atas budi baik mmbantu kami kengkawan dalam ofis nih. Ayah pun, selalu dengar nama jek...jadik sekali nih, bila en.selamat dan berkahwin, ayah pun siap ajak..jomm le pegi, lagi pun ini tahun terakhir en.selamat dalam telekom. Akan bersara pada bulan september nih.





Jodoh En.Selamat, Cik Shida orang Johor. Majlis berlangsung di rumah kakak nye di Palong Timur, Segamat. Kami bertolak awal pagi pada Jumaat tuh, kul 10 sume dah sampai di Simpang Ampat Alor Gajah. Alhamdulillah, menjelang pukul 12 tengahari, sume dah berkumpul di Masjid tempat akad nikah sepatutnya dijalankan. Atas sebab beberapa masalah teknikal, sudah nye majlis berlangsung dan tamat kire2 pukul 5 lebih. Tak tau berapa kali makan, sementara tunggu selesai semuanya..yang pasti kami mmg penat sangat. Yang join majlis nih, ramai...maklum jek la, en.selamat nih baik hati orang nya.... K.yati join, k.ida join, en.ramdzan siap jadik pengapit, ibu join....sonok dan meriah =). Ada beberapa keping gambar sekitar majlis.


20hb tuh, selesai majlis kenduri dan makan beradab pengantin, kami masing2 dah nak bertolak balik. Konvoi le...takut miss jalan, kang ada pulak yang sesat. Tahniah untuk En.Selamat Suami Isteri. Terima kasih jugak sebab En.Selamat telah menaja bilik hotel untuk 9 buah kenderaan pengiring....=)

awal pagi dah bertolak, dlm kul 8 camtuh, kul 7 ibu dah kejut kakak, wajib kene bangun mandi.. akibat nye dalam kete kakak jadik aktif terlajak...he.he.he...lepas simpang ampat alor gajah, baru le kakak pengsan....

bila suh posing...kuar pulak pos camnih...tak aktif lagi ke tuh? selalu control comel jek..errkkkk

Dalam bilik hotel...teruja budak nih

Wednesday, March 17, 2010

Kekasih Hati...

Dua orang kekasih hati ibu....cup.cup! he.he.he....amek gambor nih mlm tadi. Ayah beli pulak kat kakak benda alah tuh....ape tah nama nye. Sonok le. Siap tanya, "boleh bukak tak ni ayah?" Ape lagi...dia nak main bijik2 tuh...nak tabur2 le tuh, sooo sorry honey, takleh buat semak, benda baru, ayah tak bagi rosakkan...=)

Kalau perasan, mulut anak ibu tuh comot tuh. Baru lepas punggah beg ibu. Ibu tengah sibuk kan diri masak kat dapur...kakak pulak sibuk punggah beg ibu. Dikorek nya lipstick ibu, tonyoh kat bibir dia.... Ibu pun dah malas nak jerit, suka hati kakak la.......kan kakak? =p

Khalis Damia....

Kek Batik

Balik semalam, rase nak buat kuih pulak. Tapi pasai lik smlm pun dah lewat, pikir2 buat yg senang jek la. Ibu singgah 99 speedmart beli jek 2-3 barang kat bawah nih. Sampe umah terus buat. Ayah suka nih, tapi kakak ibu tak tau. Tak pernah cuba buat sejak ada kakak. Siap, masuk fridge baru pi amek kakak. Pg tadi ibu potong2 masuk tapue, untuk bekal kakak mkn ngan kwn2, dan untuk bekal ibu bg kwn2 opis. Ayah? Dia tanak bawak, tak yah katenye..lik kang nak makan =). Sekali nih tak bape jadi, lembut sikit milonye, agaknye ibu terlebih butter. tapi yg penting...rase dia ok gak la.




Lagi video kakak...

Terkinja di petang hari....he.he.he...

video

Tuesday, March 16, 2010

Khalis Damia in action!

Lik keje minggu lepas, ibu boring dan rase cam maleh nak masak. Ambil khalis kat umah mak midah, terus ajak dia pi kedai... Biasa la, kalau dah bawak khalis, mmg tak sah kalu tak beli aiskrim, dan sempat pulak dia tarik mainan tuh. Mmg dia tak ckp dia nak, tapi dia guna psikologi...."ibuuu...masak2 ibu. nih cantik, masak2". Abis tuh...dah duk pegang, belek2, senyum2....duk ibu, ibu....tak tahan la ibu. Last2 ibu tanya kakak nak ke? (skang khalis dah tak leh panggil khalis, kene panggil kakak...tah ape pulak mimpi dia... kebetulan mak midah khalis amek sorang baby baru...tuh la dia perasan dia kakak agaknya). Lagi besor senyum budak bertuah nih....



nih, kepandaian terlatest kakak, panjat kabinet...asyik nak memanjat jek




kakak masak pe tuh? masak kaghii ibu...iskkkk



kalau time ibu dulu, tokwan beli aiskrim pun dah cukup sonok,
bdk skang ni, beli... mesti nak sekali "yg eskim pegang tuh ibu..." (kon) =p



Rambut kakak skang nih, dah banyak sikit, cuma masih tak lebat @ panjang. Ibu dah boleh ikat, kakak pun tergedik2 nak suh ikat...he.he.he... Ibu tingin nak wat ikat "dandan"...alah ikat yg kita jalin rambut tuh...nampak comel jugak bila budak2 lain ditocang dandan. Nnti rambut kakak tambah banyak skit, ibu try buat.