Wednesday, March 4, 2015

Menginjak usia....

Assalamualaikum. Tajuk posting dah macam suspen jek ek...he.he... tapi ibu cuma nak carik tajuk yang sesuai menggambarkan putaran kehidupan yang semakin berubah dari tahun ke tahun. Usia tuh memang main peranan....dalam mencorak perubahan... diri makin berusia, mungkin makin matang...setelah banyak dugaan dan cabaran jugak yang mendatang...  anak yang menginjak usia makin membesar...menyedarkan diri tentang realiti....nyata.... suami yang makin terserlah "matang" pada wajah nye..(tih.hi.hi..selingan) ...adik beradik, yang masing2 dah berkeluarga...tokwan opah, atuk nenek, yang makin hari makin jelas dimamah usia.... itulah kehidupan, bila angka makin bertambah.. Menginjak usia...

Memulakan blog di tahun baru...tahun 2015... nyata ujian tuhan juga berganda... tahun 2014 yang telah lebih dua bulan ditinggalkan...juga berlalu dengan macam2 ujian dan dugaan... tuhan sayang, insyaAllah... Menaip di blog...dalam "ofis" baru ibu...dengan cuaca kat luar mendung dan berangin.. hati macam berat..berkalung rase yang tak lepas... hemmmm. Ha!..ha!...tu nak fikir yang bukan2 le tu... sebenarnya sebab banyak perkara berlaku.....walau tahun 2015 baru menginjak ke bulan ketiga, menjadikan ibu lebih emosi dan sentimental.... tapi itulah kehidupan....perlu diteruskan.

Lame dah ibu tak posting apa2 kat blog nih. Anak2 makin  besar...makin nakal...makin banyak kerenah...makin comel...ehhhh...he.he... makin bijak. Kakak lagi laa...dah 8 tahun tuuuu, darjah dua. Bukan main banyak ulah dan tingkah laku pun makin membuat ibu selalu nak menjerit jek.. maklumla, dah adik nye si kasih tu pun sama2 membesor dan me"nakal"....aaaasyik la dua beradik nih bertingkah...aaaada jek yang tak kene...haihhhh la anak. mana la ibu tak me"nyinga".... =)

Ayah kakak, kasih....makin kuat berkerja...carik rezeki untuk keluarga...jelas nampak beza pada wajah ayah..sebab tu ibu selalu pesan kakak, kasih...mesti selalu hormat dan sayang ayah....

Ibu? ...selain terus "membesar"...adehhhhh, ibu tetap la maintain "comel" dan baik hati... sopan santun dannnnnn bolehlaaaa, belum "menua" sangat la kot...insyaAllah (atau pun ibu yang perasan sendiri...tak kesah la...blog ibu kan?...tih.hi.hi...)

Kami sekeluarga masih terus memperbaiki taraf hidup....masih mencuba jadik yang terbaik, terbahagia....insyaAllah, amin.




No comments: